Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ověření biologických parametrů člověka pro robotickou vizuální teleprezenci
Cheparukhina, Anna ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje sebou výzkumnou práce v oblasti robotické vizuální teleprezence. Na začátku se vysvětluje samotný princip vizuální teleprezence a dělá se klasifikace robotů dle jejich vlastností a koncepcí. Dále je přehled moderních stávajících robotů. Navazující kapitola pojednává o lidském zrakovém systému, jeho základních parametrech a funkcích včetně parametrů pohybů hlavy. Následně byly rozebrány součástí teleprezenčního systému a byl proveden výběr kritických parametrů pro vizuální teleprezence. Na závěr teoretické časti byly navrženy experimenty pro ověření biologických parametrů člověka. V praktické častí byla provedena měření rozsahu a rychlosti pohybů hlavy, rozlišení oka v závislosti na osvětlení a měření zorného pole člověka. A také byla provedena série experimentů pro praktické technické provedení teleprezenčního systému pro záchranný robot třídy Orpheus.
Systém pro pokročilou vizuální teleprezenci
Davídek, Daniel ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
V úvodu práce jsou uvedeny základní principy vizualní teleprezence spolu s rozborem důležitých aspektů při návrhu tohoto zařízení. Dále je uveden krátký přehled některých aplikací teleprezenčních systémů. Následně jsou popsány základní parametry a funkce lidského zraku včetně parametrů pohybů hlavy. Praktická část práce se zabývá vytvořením teleprezenčního zařízení umožňující vnímání obrazu na dálku za použití kamery s velkým FOV umístěné na posledním článku servoramene se 3 stupni volnosti jejíž obraz je promítán do trojrozměrné scény na relativní pozici vyčtenou z aktuálního natočení jednotlivých servomotorů. Scéna je vnímána skrze headset Oculus Rift (DK1, DK2), kdy aktuální směr pohledu hlavy vyčtený z inerciálních senzorů Riftu je žádanou hodnotou pro natočení jednotlivých motorů. Pro ovládání a nastavení motorů byl vytvořen program v jazyce \csharp (WPF) zpracovávající byte-ovou komunikaci skrze RS485-USB rozhraní jež spouští a umožňuje nastavovat parametry teleprezence. Scéna je vykreslována skrze wrappery knihoven DirectX a LibOVR a to sice SharpDX a SharpOVR.
Ověření biologických parametrů člověka pro robotickou vizuální teleprezenci
Cheparukhina, Anna ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje sebou výzkumnou práce v oblasti robotické vizuální teleprezence. Na začátku se vysvětluje samotný princip vizuální teleprezence a dělá se klasifikace robotů dle jejich vlastností a koncepcí. Dále je přehled moderních stávajících robotů. Navazující kapitola pojednává o lidském zrakovém systému, jeho základních parametrech a funkcích včetně parametrů pohybů hlavy. Následně byly rozebrány součástí teleprezenčního systému a byl proveden výběr kritických parametrů pro vizuální teleprezence. Na závěr teoretické časti byly navrženy experimenty pro ověření biologických parametrů člověka. V praktické častí byla provedena měření rozsahu a rychlosti pohybů hlavy, rozlišení oka v závislosti na osvětlení a měření zorného pole člověka. A také byla provedena série experimentů pro praktické technické provedení teleprezenčního systému pro záchranný robot třídy Orpheus.
Systém pro pokročilou vizuální teleprezenci
Davídek, Daniel ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
V úvodu práce jsou uvedeny základní principy vizualní teleprezence spolu s rozborem důležitých aspektů při návrhu tohoto zařízení. Dále je uveden krátký přehled některých aplikací teleprezenčních systémů. Následně jsou popsány základní parametry a funkce lidského zraku včetně parametrů pohybů hlavy. Praktická část práce se zabývá vytvořením teleprezenčního zařízení umožňující vnímání obrazu na dálku za použití kamery s velkým FOV umístěné na posledním článku servoramene se 3 stupni volnosti jejíž obraz je promítán do trojrozměrné scény na relativní pozici vyčtenou z aktuálního natočení jednotlivých servomotorů. Scéna je vnímána skrze headset Oculus Rift (DK1, DK2), kdy aktuální směr pohledu hlavy vyčtený z inerciálních senzorů Riftu je žádanou hodnotou pro natočení jednotlivých motorů. Pro ovládání a nastavení motorů byl vytvořen program v jazyce \csharp (WPF) zpracovávající byte-ovou komunikaci skrze RS485-USB rozhraní jež spouští a umožňuje nastavovat parametry teleprezence. Scéna je vykreslována skrze wrappery knihoven DirectX a LibOVR a to sice SharpDX a SharpOVR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.